خواب بهتر با بالشهای بارداری

بالشهای بارداری (آغوشی) برای داشتن خواب بهتر استفاده کنیم؟

بالشهای بارداری تنها برای استفاده زنان باردار طراحی و تولید نشدهاند بلکه این بالشها میتوانند انتخاب بسیار مناسبی برای همه کسانی باشند که میخواهند خواب آسودهتری را در طول شب تجربه کنند به همین دلیل شاید عنوان مناسبتر آنها بالش آغوشی باشد. در این مقاله انواع مختلف بالش بارداری و نحوه استفاده صحیح آنها توضیح مختصری داده شده است. اگر شما در طول خواب احساس راحتی نمیکنید بالش بارداری میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

همه ما از مشکلات خوابیدن در زمان بارداری آگاه هستیم. حتی اگر به نوعی با استفاده از بالش بارداری مشکلات فیزیکی زمان خواب را پشت سر بگذارید باز هم بیدارشدنهای پیاپی میتواند آزاردهنده باشد.

برای خوابیدن در زمان بارداری قوانین ویژهای وجود دارد. خوابیدن به شکم به دلایل واضح توصیه نمیشود به ویژه زمانی که شکم مادر به صورت نمایان شروع به بزرگ شدن میکند. خوابیدن به پشت هم توصیه نمیشود زیرا باعث میشود شکم به رودهها و رگهای اصلی فشار بیاورد و باعث مشکلات تنفسی، کمردرد و فشارخون شود و برای جنین خطرآفرین است.

 

انجمن بارداری امریکا(APA) خوابیدن به پهلو به ویژه پهلوی چپ را توصیه میکند. خوابیدن به پهلوی راست میتواند فشار بیشتری را به ریهها، بهویژه زمانی که بدن مجبوراست فضای بیشتری را برای جنیناختصاص دهد، وارد آورد.

خوابیدن به پهلوی چپ میتواند از چنین مشکلاتی پیشگیری کند و همچنین جریان خون در بدن را بهبود بخشد که این به معنای جریانخون بهتر برای جنین هم هست.

دوران بارداری (و حتی بعد از تولد نوزاد) میتواند باعث افزایش دمای بدن و تعرق شبانه در حین خواب شود.

به خاطر داشته باشیدبالشهای بارداری تنها برای استفاده زنان باردار نیستند. اگر شما کمردرد یا زانو درد دارید، و هنگام خواب احساس راحتی ندارید ، میتوانید از این بالشها استفاده کنید. این بالشها را میتوان همچنین هنگام نشستن روی صندلی، تماشای تلویزیون، نشستن در تختخواب، هنگام شیردهی به نوزاد و حتی در زمان سفرهای طولانی با ماشین استفاده کرد.

انواع مختلف بالش بارداری

بالش بارداری Cشکل:بالش بارداریcشکل تکیه گاه مناسبی را برای سر، گردن، پشت و لگن فراهم میکند. این بالشها برای بهبود تنشهای ناحیه لگن و کاهش بازگشت آب به ساق و قوزک پا کارایی دارند.

بالش بارداری cشکل برای کسانی که شبها عادت به غلت زدن دارند و مرتبا وضعیت خواب خود را عوض میکنند انتخاب ایدهالی نیست زیرا در هنگام تغییر وضعیت بدن باید وضعیت بالش را هم تغییر دهند.

بالش بارداری cشکل انتخاب خوبی برای زنان بارداری است که سایز آنها خیلی بزرگ است چون این بالشها از یک طرف باز هستند و میتوانند در حالتهای مختلف و شکلهای مختلف استفاده شوند.

 

بالش بارداری Uشکل: بالش بارداری Uشکل برای استفاده به عنوان تکیهگاه کل بدن یعنی سر، گردن، پشت، شکم، زانو و حتی قوزکپا مناسب هستند.

بهترین انتخاب برای زنان بارداری که عادت خوابیدن به پشت دارند ویا در طول خواب این پهلو و آن پهلو میشوند چون لازم نیست در هر بار تغییر حالت بدن دوباره وضعیت بالش را تغییر دهند . بنابراین بالش بارداریUشکل مناسب زنان باردار یا افرادی است که در طول شب مرتبا جا به جا میشوند.

بالش بارداری Uشکل به علت ابعاد بزرگتر نسبت به دیگر بالشهای بارداری طبیعتا فضای بیشتری اشغال میکنند .

در هنگام خرید این بالش به عرض تختخواب خود توجه کنید. اگر عرض تختخواب شما کم است شاید بهتر باشد اشکال دیگر بالشهای بارداری را انتخاب کنید.

بالش بارداری Jشکل: بالش بارداری Jشکل تکیه گاه مناسبی برای سر، گردن و پشت فراهم میکند. بالش بارداری J شکل از نظر نحوه استفاده تا حدی شبیه بالش بارداری Uشکل است تنها تفاوت کوچکتر شدن ابعاد آن با حذف بخشهای اضافی است. این موضوع بالش بارداری Jشکل را به انتخاب مناسبی برای افردای که تختخواب کم عرضتری دارند تبدیل کرده است. حذف این قسمتهای اضافی در بالش Jشکل باعث شده حالت چند کاربردی بودن آن کمتر شود. بنابراین اگر جنبه چندکاربردی بودن بالش بارداری برایتان بااهمیت است شاید بهتر باشد بالش بارداری Cشکل را در اولویت خود قراردهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.